Bokcirkel: KliMat – på jakt efter den hållbara maten

Kom med i en bokcirkel med Arne Müllers nya bok KliMat – på jakt efter den hållbara maten som kursmaterial.

Naturskyddsföreningen i Norrbottens län och Studiefrämjandet Norrbotten arrangerar en studiecirkel som handlar om mat och klimat. Vi träffas fyra gånger, digitalt i Zoom.

Under träffarna får vi ta del av en del extramaterial och träffa författaren som är en välkänd f.d. SVT journalist och mångfaldigt prisbelönad författare Arne Müller.

Kursledarna är Nina Pettersson och Marcus Lidström från Naturskyddsföreningens länsförbund. Tillsammans pratar vi om innehållet, utifrån kapitel.

Anmäl dig här:
Anmälningen kostar 100 kr.

Om boken KliMat: En grupp svenska och ryska journalister gav sig ut på en resa i Norrbotten, Västerbotten, Österbotten och ryska Karelen på jakt efter den hållbara maten. De träffade grönsaksodlare, mjölkbönder, renskötare, bärförädlare, fiskodlare och många andra som producerar det vi äter. Det visade sig att vyerna vidgas och att många kan lära sig mycket av de som producerar i nord.

Denna bok vill visa upp några av alla de människor i denna del av världen som bidrar till att vi får bra, hållbar mat på bordet.

Kurslitteratur: KliMat – på jakt efter den hållbara maten, som deltagarna köper/skaffar själva på valfritt sätt. Det är möjligt att få 30 kr rabatt om man beställer boken direkt från Arne Müller och visar en kvitto om anmälan till kursen. För mer information kontakta Marcus Lidström 073-8351183.

Bokcirkel i Zoom tar plats i fyra tillfällen på följande onsdagarna
3 november 2021 kl. 19.00-21.15.
10 november 2021 kl. 19.00-21.15.
17 november 2021 kl. 19.00-21.15.
24 november 2021 kl. 19.00-21.15.

För mer information kontakta ledaren:
Marcus Lidström 073-8351183

Välkommen!