Har du plats i bilen? Anmäl eller förfråga om plats via Skjutsgruppen!

Tillsammans med Skjutsgruppen och Friluftsfrämjandet har vi i Naturskyddsföreningen tagit fram en plattform för samåkning för alla våra medlemmar. 28 februari – 30 juni 2023 är en testperiod, där vi erbjuder medlemmar i våra föreningar att samåka med varandra. Därefter hoppas vi att fler organisationer ansluter till samåkningstjänsten.

Passar det här dig? Ja, självklart! Alla medlemmar kan vara med. Allt du behöver göra är att klicka på länken nedan. Sedan kan du lägga upp din färdplan, dvs plats och tid samt antal platser du har över, sen är det bara att tuta och köra! Målet? Minskade utsläpp av växthusgaser och en beteendeförändring där vi reducerar utsläpp från persontransporter genom mer samåkning.

Lite mer klimatsmart och framförallt

MYCKET roligare!

Kom igång med samåkning här.

För frågor, kontakta andreas.drufva@naturskyddsforeningen.se

Projektet är finansierat av Vinnova och Västra Götalandsregionen. Deltar gör även Göteborgs stad och Umeå kommun.