Klimatutbildning i Arvidsjaur 5-6 februari

En fråga som berör alla och i framtiden kommer att beröra än mer är klimatförändringarna. Vi måste mobilisera hela samhället i denna viktiga fråga. För att skapa en stark mobilisering krävs kunskap. Nu kan du få den grundläggande kunskapen lokalt i Arvidsjaur. Dessutom får du tillfälle att träffa andra lokalt som funderat på frågan.

Naturskyddsföreningen i Norrbottens län genomför tillsammans med Studiefrämjandet Norrbotten och Studiefrämjandet Södra Norrbotten samt med Hela Sverige Ska Leva Norrbotten och med sökta bidrag från Landsbygdsprogrammet en grundläggande klimatutbildning i varje kommun i länet.
Utbildningen är öppen för alla, helst ser vi ju dock att deltagarna är boende eller på besök i kommunen. Allt för att minimera resandet.

Tid: Lördagen-söndagen 5-6 februari 2011, kl 10.00-16.00 (ev söndag 09.00-15.00)
Plats: Fridhemsskolan, Arvidsjaur
Utbildare: Urpo Taskinen, koordinator för Naturskyddsföreningen i Norrbottens län
Avgift: Utbildningen är gratis.
Anmälan och info: Urpo Taskinen 070-629 58 02
Anmäl dig gärna via formuläret som du hittar på sidan om utbildningarna.
På det sättet får vi in nödvändiga uppgifter för samverkanskursen med Studiefrämjandet. Det går att lämna uppgifterna även om du dyker upp på lördag morgon.

Sprid gärna informationen vidare. Här hittar du en affisch.