Dags att tycka till om förslag på framtidsstrategi för åren 2024–2027

Naturskyddsföreningen har en framtidsstrategi som är vägledande för vilka frågor vi ska prioritera och vad vi ska uppnå. Riksstyrelsen har arbetat fram ett förslag på ny framtidsstrategi för åren 2024-2027 och efterfrågar synpunkter på den. Genom att ha gemensamma mål så kan vi bli tydligare och få större genomslag. Målen är styrande för riksföreningen, och vägledande för kretsar och länsförbund.

Alla medlemmar som bor i Norrbottens län är välkomna till en digital remissträff den 23 november kl 18.30-20.30 för att diskutera förslaget. Vi kommer att skicka ut riksstyrelsens förslag innan själva mötet så att ni hinner läsa på.

OBS! Anmälningslänk hittar du här: https://forms.gle/geTnADjDMLnqTkzr6

Riksstyrelsens förslag till framtidsstrategi med mål och metoder ska ut på remiss 11 november och 8 januari. Du som är medlem är då välkommen att tycka till om Naturskyddsföreningens inriktning de kommande åren.

Den befintliga framtidsstrategin har varit mycket uppskattad och har därför varit utgångspunkt för arbetet med att ta fram en ny. Medlemmarna har på olika sätt kommit med synpunkter under våren på digitala träffar, på rikskonferensen, och i den stora, årliga medlemsundersökningen. Tillsammans med en löpande analys av vad som händer i omvärlden håller nu ett förslag till framtidsstrategi för 2024 – 2027 på att formas.

Under november och december händer flera viktiga saker där du som medlem kan vara med och påverka:

• Remissen med instruktioner kommer att vara tillgänglig från den 11 november och det går att lämna synpunkter fram till den 8 januari.

• Samtliga medlemmar kommer ha möjlighet att delta och svara på remissen genom ett digitalt verktyg (Vote it).

• Under tio regionala träffar, och en nationell, kommer förslaget att presenteras och i samband med det hålls workshoppar. Vi här i Norrbotten har alltså en digital träff för att möjliggöra att så många som möjligt kan närvara.

Tidigare information Remiss om framtidsstrategin 2024–2027 – Riksföreningen (naturskyddsforeningen.se)

Vi hoppas att du kommer för att prata om detta spännande arbete med att föra föreningens frågor framåt. Tack för att du vill hjälpa till med det arbetet!