Kom med och upptäck fladdermössens magiska värld!

Nu bjuder vi in dig till två olika tillfällen att, tillsammans med Olga Sandberg från Batlife Sweden, upptäcka fladdermössens magiska värld!

Nu i september har fladdermössen lämnat sina yngelkolonier och en del flyttar till sina övervintringsplatser. När kvällarna har blivit mörkare men det ännu inte blivit för kallt har vi fortfarande chans att se och höra fladdermöss. De använder ekopejling för att hitta i mörkret, ljud som vi människor inte kan höra. Med hjälp av en fladdermusdetektor som gör ljudet hörbart för oss, kan vi höra dem och ibland även artbestämma dem.

Vid skymning den 21/9 och 25/9 ses vi i Luleå för att tillsammans utforska fladdermössens magiska värld. Du behöver inte vara medlem i någon av våra föreningar men  är givetvis välkommen att bli det. I Naturskyddsföreningen betalar du 30 kr/månad och Batlife Sweden mindre än 20kr, dvs 200kr/år.

Du väljer i anmälningsformuläret vilken eller vilka exkursionsdatum du vill delta. Eftersom det blir mörkt och kan bli kallt på kvällen kan det vara bra att ha med en ficklampa eller pannlampa och en varm tröja eller jacka. Något varmt att dricka kan också vara gott.

OBS! Blir det kraftigt regn och dimma ställer vi in exkursionen.

Välkommen att anmäla dig genom att klicka här.

Kontaktperson: Olga Sandberg, 073-0987238