Välkommen Linda till kansliet i Norrbotten!

Linda Ellegaard Nordström började i september att arbeta på kansli Norrbotten. Hon jobbar som verksamhetsutvecklare och Snoklok. Bland annat kommer hon att koordinera skogsarbetet i länet, och ha fokus på barn och unga; både genom att stötta natursnoksverksamheten och ha kontakt gentemot Fältbiologerna.

Linda kommer ursprungligen från Luleå, har bott på många orter i glesbygd och bor nu i Jokkmokk tillsammans med sina två barn. Hela sitt vuxna liv har hon har varit engagerad i miljörörelsen; först i Fältbiologerna och sedan i Naturskyddsföreningen och Skydda Skogen. Hon är folkhögskollärare och har de senaste 10 åren undervisat på folkhögskola i kurser om tillsammanshushållning, ekofilosofi, odling med mera. Linda hälsar att hon ser fram emot att träffa er alla ute i kretsarna!

Kontakt: linda.nordstrom@naturskyddsforeningen.se