Arjeplog, Jokkmokk och Gällivare – hjälp oss hitta tysta naturområden!

Besöker du helst platser i naturen där du slipper höra bilar, snöskotrar och annat så kallat ”samhällsbuller”? Då är detta studiecirkeln för dig! Från augusti och ett år framåt pågår ett projekt i Arjeplog, Jokkmokk och Gällivare kommuner där vi ska försöka hitta de tystaste och mest besöksvärda naturområdena.

Här kan du vara med och hjälpa till att kartlägga tysta naturområden, så att fler personer får möjlighet att uppleva hur skönt det är att bara sitta på en stubbe och fundera till ljudet av  fågelkvitter och asplövens prassel. Du får under studiecirkeln i uppdrag att åka ut och undersöka naturområden, och tar du din egen bil får du ersättning för resan dit! Även andra rese- och boendekostnader kan ersättas.

Mer information om kursens upplägg, datum och anmälan hittar du på Studiefrämjandets hemsida.

LÄS MER HÄR

Antalet platser är begränsat till nio. Anmälan stänger när gruppen är fulltalig och är som längst öppen till den 15 augusti.

Frågor?
Kontakta cirkelledaren Pontus Wikström 070-293 14 65, pontuswikstrom@gmail.com

Projektet genomförs i samverkan med Arjeplog, Jokkmokk och Gällivare kommun samt Naturskyddsföreningen Norrbotten och finansieras av Naturvårdsverkets LONA-bidrag.