Kallelse till stämma i Luleå 16 mars – varmt välkomna!

Kallelse till stämma i Luleå 16 mars.

ANMÄL DIG HÄR! Senast 8 mars.

Naturskyddsföreningen i Norrbotten inbjuder dig som är medlem till länsstämma i Luleå lördag 16 mars. Platsen är Sunderby folkhögskola. På kvällen blir det en festlig middag med underhållning av musikern och ”koldioxidbantaren” Staffan Lindberg.

Stämman i år blir lite annorlunda jämfört med tidigare. Årsmötesförhandlingarna sker på lördagseftermiddagen och avslutas med ett trevligt samkväm på kvällen. Söndagen är avsatt för ett längre möte med den nya styrelsen.

Nedan finns ett preliminärt program, information om boende, resa och hur man anmäler sig. Sista anmälningsdag är fredag 8 mars.

För att ge alla i länet möjlighet att vara med på stämman har vi en deltagaravgift på 300 kronor. Då ingår mat, resekostnad mm. Kretsarna betalar avgiften för sina ombud. Ingen avgift tas ut om du bara vill delta i årsmötesförhandlingarna lördag eftermiddag och inte har några resekostnader.

Är du inte medlem men vill vara med kan du snabbt och enkelt bli medlem här för 30 kr/månad. Då får du också den jättefina tidningen Sveriges Natur 5 ggr/ år samt 10% på SJ-resor. Hela familjen kan bli medlem för endast 35kr/månad.

Vi inleder med en vegetarisk lunch vid 12-tiden. Om du kommer med tåg finns en järnvägsstation vid Sunderby sjukhus och därifrån tar det 5 minuter med buss (Linje 1 och 2) till hållplats Folkhögskolevägen. Om det kniper kan säkert någon hämta dig vid järnvägsstationen.

STÄMMOPROGRAM LÖRDAG 16 MARS

Plats

Sunderby folkhögskola

Kråkbergsvägen 7, 954 42 S. Sunderbyn, 0920-26 66 60

Startsida – Sunderby folkhögskola (sunderbyfolkhogskola.se)

12.00 – 13.00:  Lunch i folkhögskolans matsal

13.15 – 15.00:  Årsmötesförhandlingar i ”Klostret” (Melandersalen)

Anna Villfjell, vår nye verksamhetsutvecklare, presenterar sig

15.00 – 15.30: Fika

15.30 – ca 17.30: Fortsatta årsmötesförhandlingar

Kl 18.30 – ca 21.00: Middag, klimatshow, mingel i folkhögskolans matsal

Musik och underhållning:

Staffan Lindberg – musiker, artist och koldioxidbantare.

BOENDE

Vi har förbokat 10 sängplatser på folkhögskolan. Du som tänker övernatta där bör anmäla dig i god tid. Boendet är ganska dyrt men god frukost ingår.

För att hålla nere kostnaderna erbjuder vi också boende hemma hos medlemmar i Luleå. Du får säkert en hyfsad frukost där också!

RESA

Du som är medlem kan få din resa betald av länsförbundet.

• SJ
    För dig som åker tåg, glöm inte att du har 10% rabatt som medlem i Naturskyddsföreningen. Boka gör du genom Naturkontakt här och rabatten dras av automatiskt. Behöver du hjälp att logga in på Naturkontakt hör du av dig till vårt kansli.
  • Samåkning
    I anmälningsformuläret till länsstämmohelgen kan du ange om du har plats i bil eller önskar plats i någon annans bil.

MOTIONER

Naturskyddsföreningen är en folkrörelse och en demokratisk förening. Det innebär att alla medlemmar har rätt att komma till tals och påverka föreningens verksamhet. Du som medlem kan således skicka in motioner.

Sista dag att skicka in din motion är torsdagen den 15 februari 2024.

ANMÄLAN

Anmälan gör du här senast fredagen 8 mars 2024.