Succén är tillbaka! Klädbytardag 22/4 på Vetenskapens Hus i Luleå

Naturskyddsföreningen i Luleå, tillsammans med Lumire och second-hand butiken Samlat, bjuder in dig det som har visat sig vara en succé! Tredje gången gillt kör de en gemensam klädbytardag i Vetenskapens hus, Luleå och tidigare tillfällen har lockat hundratals människor. Passa på att uppgradera din garderob på ett klimatsmart sätt!

Så här går det till:
Du kan lämna in så många plagg du vill för både barn och vuxna, så länge de är hela, rena och passar för vår- och sommarväder. Inga smycken eller bälten, men det går fint att lämna in väskor, scarfs och skor.

Inlämning av kläder sker antingen under veckan innan klädbytardagen, det vill säga mellan den 17:e och 21 april, hos second hand-butiken Samlat på Köpmantorget. Du kan också lämna in kläder lördag den 22 april mellan klockan 10.00 – 11.30 på Vetenskapens hus.

När du lämnat in dina kläder får du en inträdesbiljett, som ger dig möjligheten att välja upp till 10 plagg under själva bytesdagen. Klädbytet sker den 22 april på Vetenskapens hus, för klädbyte klockan 12.00 och stänger klockan 15.00. Du tar med din inträdesbiljett och väljer upp till 10 plagg att ta med dig hem.

Klädbytardagen är helt kostnadsfri och eventuellt kvarvarande kläder vid dagens slut lämnas till second hand-butiken Samlat och dess samarbetspartners.