Inventera mera gammelskog i Boden

Vill du vara med och bevara Norrbottens skogar, eller är du sugen på lärorika skogsutflykter som kommer att få dig att se vår norrbottniska natur på ett nytt sätt?

Under kursen får du lära dig känna igen gammelskog och veta mer om vilka växter, svampar och djur som lever där. Vi kommer att titta närmare på olika naturtyper i skogen. Du lär dig mer om skogens ekologi och varför våra skogar är så viktiga för biologisk mångfald och klimat.

Vår kursledare Amanda Tas är miljövetare och ideell naturvårdare. Hon har varit aktiv inom miljörörelsen de senaste 20 åren och har bland annat arbetat som forskningsassistent, naturumsinformatör och naturvärdesinventerare i skog.

Vi träffas under två exkursionsdagar i skogarna runt Boden den 3-4 september.

Kursen genomförs med hjälp av finansiering från Naturskyddsföreningen och Skydda Skogen i samarbete med Fältbiologerna Norrbotten och Studiefrämjandet. Du behöver inte ha några förkunskaper eller vara medlem i Naturskyddsföreningen eller Skydda Skogen. Att delta i kurserna är kostnadsfritt. Föranmälan krävs och antalet platser är begränsat.

Välkommen att upptäcka och inventera mera gammelskog i Boden!

Anmäl dig här: https://docs.google.com/forms/d/1S6_Xdjt9mnNAv3ZjCfDvFrn8CWagcQlw7znTZsD6njA/edit?usp=sharing