Upptäck Gammelskogen 2022 – nu för barn och unga!

Efter fjolårets mycket uppskattade och vinnande koncept kommer Naturskyddsföreningen i Norrbotten att köra en favorit i repris – Upptäck Gammelskogen i Norrbotten!

Projektet omfattar skogskurser i 8 olika kommuner i Norrbottens län, i år riktat till personer under 26 år. Fokus ligger på kunskapsspridning och inspiration – vi vill inspirera till att lära sig mer och till att spendera mer tid ute i skogen. Du får lära dig känna igen en gammelskog och veta mer om vilka växter, djur och svampar som lever där. Du lär dig också mer om varför våra skogar är så viktiga för vårt välbefinnande, vår biologiska mångfald och för klimatet. Varje kurs är en heldag ute i fält, tillsammans med en kunnig och kompetent kursledare. Det är helt gratis och ingen förkunskap krävs. Vi bjuder på lunch och fika.

Som medlem i Fältbiologerna har du nu även möjlighet att få reseersättning! Hör bara av dig till mollie.lannebo@naturskyddsforeningen.se innan du bokar.

Anmäl dig nu! Du hittar anmälan HÄR.

När, var och kursledare:
Pajala 9 juli – Helena Björnström
Boden 6 augusti – Marie Karlsson
Haparanda 7 augusti – Marie Karlsson
Kalix 13 augusti – Marie Karlsson
Jokkmokk 21 augusti – Sebastian Kirppu
Arjeplog 27 augusti – Sebastian Kirppu
Kiruna 3 september – Per-Erik Mukka
Gällivare 10 september – Aron Dynesius

Torsdag den 2 juni klockan 18.00 kommer vi även att ha en digital träff där vi berättar mer om projektet, upplägget och innehåll. Dit är alla välkomna – medlem eller inte, anmäld eller ej. Zoomlänken till detta möte hittar du HÄR.

Projektet drivs i samarbete med Naturskyddsföreningen Norrbotten, Fältbiologerna Norrbotten och Studiefrämjandet. Vi frågor, tveka inte att kontakta projektledare Mollie Lannebo på 0738457600 eller mollie.lannebo@naturskyddsforeningen.se.

Vi ses i skogen!

1 thoughts on “Upptäck Gammelskogen 2022 – nu för barn och unga!