14-16/6: Skogskurs i Skellefteå

Vill du lära dig mer om skog och arter? Då är detta kursen för dig! Under helgen lär vi oss naturvårdsarter som indikerar skogar med höga naturvärden och att känna igen hur en naturskog ser ut.

Terrängen är bitvis krävande men vi kommer inte gå långa strapatser. Alla välkomna oavsett förkunskaper. Personer i Västerbottens län har förtur, max 20 deltagare/kurs.

Gratis boende kommer erbjudas till de deltagare som har långt att åka till kursen. Gemensam gratis middag ingår för alla deltagare fredag och lördag kväll. Deltagarna står själva för resa till och från kurs samt övrig mat under kurshelgen, lunch och fika kommer att ske i fält. Alla ansvara själva för att ta sig till och från kursen, under kursen samåker vi i egna bilar.

När:14 – 16 juni
Var: Skellefteå
Kostnad: 100 kronor
Hur: Anmäl dig senast 19 maj
Mer info och anmälan: https://forms.gle/uBZuhcv2DS6yfREC6

För att bekräfta din plats behöver du betala in en anmälningsavgift på 100 kronor, du får info om hur du betalar efter anmälan bekräftats av oss. Anmälan stänger 19 maj och alla som anmält sig kommer få besked om plats på kurs efter det.

Arrangeras av Naturskyddsföreningen Västerbotten.
Vid frågor: kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se