Nytt verksamhetsbidrag till kretsarna!

Nu finns det ett nytt verksamhetsbidrag att söka för alla kretsar! Bidraget syftar till att stärka engagemanget i föreningen och bidra till en stark lokal föreningsverksamhet. Bidraget ska finansiera kretsens löpande verksamhet och är ett behovsanpassat tillskott av medel.

Ansökningsprocessen börjar med en digital intresseanmälan som sedan följs av en dialog mellan kretsen och rikskansliet, med stöd av det det regionala kontoret. Alla kretsar som skickat in fullständiga årsstämmohandlingar till rikskansliet kan anmäla intresse om bidrag.

Hur mycket pengar som kan sökas beror på den planerade verksamheten, med ett minsta belopp på 20 000 kr och högst 150 000 kr. Läs mer om bidraget här.

HÄR kan ni lämna en digital intresseanmälan!

Lycka till och kontakta vår verksamhetsutvecklare om ni har frågor kring bidraget.