Ljusglimt – hållbar filmfestival i Luleå och Arjeplog

Välkommen till Ljusglimt – hållbar filmfestival i norr!

I november 2021, när hösten är som mörkast, bjuder vi på en kavalkad av filmer. Programmet innehåller både spelfilmer och dokumentärer från Sverige och internationellt.
Festivalen hålls:

i Luleå 26 – 27 november och

i Arjeplog 27 november

Vi visar bland annat
Aniara (2018)
Om Skogen (2021)
Finito (2021)
Arica (2020) och
Hayao Miyazakis Nausicaä från vindarnas dal (1984).
Vi visar också familjefilmerna Tottori – sommaren vi blev superhjältar (2021) och
Det stora överflödet (2020).
Gycklargruppen Phire deltar på invigningen på fredag kväll i Luleå.

I LULEÅ:
Festivalpass (Hela festivalen): 200 kr (medlem Naturskyddsföreningen 150 kr)
Endagspass: 110 kr (medlem Naturskyddsföreningen 80 kr)
Studenter och barn, 1 film: 40 kr (Kan endast köpas på plats.)
Festivalpass och endagspass kan förköpas via Studiefrämjandet https://www.studieframjandet.se/norrbottens-lan/gustav-arrangemang/kalenderhandelser/2021/november/ljusglimt—–hallbar-filmfestival-i-norr/ och i kassan på Folkets Bio.
Läs mer i Facebook: https://fb.me/e/R5DJUTci

I ARJEPLOG:
Vi ses från klockan 10 till sent för en festlig och fullspäckad filmdag på Biografen i Arjeplog.
Följ med på en utflykt till Öberget på förmiddagen och njut av angelägna dokumentärer med lokal anknytning och spelfilm på eftermiddagen och kvällen.
Dessutom bjuds det på middag, mingel, musik, miljösamtal, tävlingar och mycket mer.
Fullständigt program kommer inom kort.
Heldag inklusive middag 200 kr, 150 kr för medlem i Naturskyddsföreningen. Enskild aktivitet 100 kr
Swish eller kontant på plats.
Utflykten är gratis.

Ljusglimt anordnas av Naturskyddsföreningen i Luleå och Arjeplog i samarbete med Folkets Bio, Filmpool Nord och Studiefrämjandet.
Välkommen!